Sentiasa Fokus

Friday, January 18, 2013

Website Pendidikan Malaysia

Sememangnya bidang teknologi maklumat berkembang maju di Malaysia. Tidak lupa juga perkembangan teknologi maklumat dalam media media pendidikan. Banyak wbsite - website yang dihasilkan telah memudahkan pencarian maklumat dan penyebaran maklumat semasa tentang pendidikan dapat disebarkan.

Di bawah saya senaraikan beberapa website pendidkan untuk memudahkan anda mencari maklumat tentang berita dan perkembangan dunia pendidikan.

ePutra

Terdapat banyak maklumat yang berguna dalam website ini, informasi pendidikan yang terdapat di website dari maklumat sekolah hingga ke peringkat pengajian tinggi. Dulu , laman ini merupakan laman web rujukan bagi saya semasa menjadi pelajar semasa saya di peringkat sekolah menengah bagi mendapatkan informasi terkini tentang dunia pendidikan.

MyUniversiti.com

Website ini lebih menfokuskan kepada IPTA dan IPTS Malaysia. Pelbagai perkembangan semasa tentang universiti - universiti di Malaysia terdapat di website ini .Anda juga boleh menghantar artikel  tentang apa yang berlaku di universiti anda di website ini untuk dikongsikan .

Pra Universiti

Website Pra Universiti lebih mengfokuskan  berita dan perkembangan tingkatan 6 . Pelbagai informasi tentang tingkatan 6 semasa seperti kokurikulum , akedemik , guru , & tip -tip kecermerlangan disediakan di laman web ini. Perkongsian maklumat di website ini membolehkan seluruh pelajar tingkatan 6  di Malaysia mengetahui berita semasa yang berkaitan tentang tingkatan 6.

Website - website yang saya nyatakan ialah selain daripada website kerajaan - Harris Anuar

0 comments:

Post a Comment