Sentiasa Fokus

Saturday, January 19, 2013

Sifat & Sikap Pelajar Cemerlang



Untuk berjaya dalam hidup , kita mesti berusaha. Mungkin itulah yang saya ingat dulu semsa pertama kali menjadi pelajar cemerlang.Jika nak dapatkan A di sekolah perlu ada motivasi dan usaha untuk mencapainya.Saya juga mengingatkan diri saya bahawa, apakah sebab saya dapatkan A.

Cepatnya masa berlalu , usaha -usaha daptlah juga menjadi pelajr cemerlang di sekolah menengah dulu.Itu pun last minute.Di akhir tahun tingkatan 4 baru insaf nak belajar., waktu tersebut juga saya berusaha untuk mencapai kecermerlangan.

Usaha - usaha daptlah jadi pelajar cemerlang di tingkatan 5...( walaupun dulu selalu dapat ranking last dalam kelas )

Di sini , saya senaraikan beberapa sikap pelajar cemerlang yang perlu ada dalam diri individu untuk cemerlang dalam pelajaran....

1.Sentiasa bermotivasi
2.Bijak mengurus masa
3.Yakin pada diri sendiri
4.Ada sebab untuk cemerlang
5.Mempunyai strategi
6.Rajin berusaha
7.Sentiasa beribadat
8.Sentiasa Bertanya
9.Ada matlamat

0 comments:

Post a Comment